TÖMEGESEDÉS A FELNŐTTOKTATÁSBAN

Pécsi Tudományegyetem

Szabóné Mojzes Angelika

ELŐADÁS VÁZLAT

Bevezetés

  • Munkavállalási és tanulási szokások változása a 21. századra

Foglalkoztatottak, felsőoktatási hallgatók száma

 

A felsőoktatás tömegesedése

  • Képzési szerkezet változása
  • A század végére általánossá válik az egyéni tanulásra és kreditrendszerre, a korábbinál jelentősen alacsonyabb kontaktóraszámra, s meghatározóan előadásokból építkező képzés

Európai körkép

  • Bologna-folyamat
  • Hazai felsőoktatás átalakítása
  • Reformok: akadémiai, állami, finanszírozási, intézményi

A kutatás háttere

  • Fő problémák

A kutatás hipotézisei, céljai 1.

  • Alaphipotézis: olyan struktúrájú oktatásra van szükség, amely a gazdasági fejlettségi szintnek megfelelő szakképzettségi szerkezetű munkaerőt biztosít.

 

A kutatás hipotézisei, céljai 2.

  • Az oktatáspolitika alapvető célja kell legyen, az optimális oktatási szerkezet és részvétel megvalósítása.

 

A magyar felsőoktatás tömegesedésének következményei 1.

  • A magyar felsőoktatás tömegesedéséből hiányzott a tudatosan tervezett oktatáspolitikai irányítás
  • TÚLKÉPZÉS, TORZULÁS a képzési szerkezetben

 

A magyar felsőoktatás tömegesedésének következményei 2.

  • Oktatásirányítás alapvető feladatai

A magyar felsőoktatás tömegesedésének következményei 3.

 

  • Nélkülözhetetlen az oktatásirányítás korszerűsítése. Fontos feladatok.

A magyar felsőoktatás tömegesedésének következményei 4.

  • A tömegesedés kapcsán felmerülő súlyos problémák

A magyar felsőoktatás tömegesedésének következményei 5.

  • 2010-ben: Nagyjából minden negyedik munkavállaló diplomás.
  • 2015-ben: Majdnem minden harmadik munkavállaló diplomás.

Összefoglalás

  • A jelenlegi képzési volumen 2010-ig nagyjából kétszer annyi diplomás szakember kínálatot eredményez, mint a korábban prognosztizált kereslet.
  • A felsőfokú kibocsátás meghaladja a gazdaság diplomás szükségletét, ezért képzettségüket nem igénylő munkakörökben dolgoznak, képzettségük nem hasznosul, ismereteik elfelejtődnek, képzésük ráfordításai kidobott pénznek bizonyul.
  • Elégedetlenség, társadalmi feszültség, diplomások kivándorlásának növekedése
  • Információhiány
  • Gyors középosztályosodás
  • Nincs tényleges felsőoktatási piac, nincs felsőoktatás-irányítás

 

 

Baja, 2009. október 20-22.

 
Keresés
Regisztrált felhasználóink
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa14
mod_vvisit_counterTegnap18
mod_vvisit_counterEzen a héten32
mod_vvisit_counterElőző héten73
mod_vvisit_counterEbben a hónapban227
mod_vvisit_counterElőző hónapban364
mod_vvisit_counterÖsszesen133418

Most néz minket: 1
IP: 54.90.237.148
,
2018. jan. 23.
Bejelentkező űrlap



Google fordítás