HAMET 2

TAPASZTALATOK A PROJEKT RELIZÁCIÓVAL

Ladcei Szakiskola

Ing. Anna Veličová

 

Előadás vázlat

 

1. szakasz: A Hamet2 diagnosztikai program bevezetésének előkészítése, konzultációk a program alkotóival, a program módosítása a szlovák közoktatás feltételeinek megfelelően – ezen lépésen belül valósult meg a HAMET2 program kézikönyvének német nyelvről szlovák nyelvre történő lefordítása /kb. 350 oldal terjedelemben/.

2. szakasz: Konferencia a speciális általános és általános iskolák részére a program bemutatásának céljából. A  konferencia 2007. január 29–én valósult meg, amelynek keretében részt vettek, speciális általános iskolák, szakiskolák, Pedagógiai és Pszichológiai Tanácsadó Intézetek, az Állami Oktatási Intézet, a Szlovák Oktatási Minisztérium, különböző egyetemek képviselői, továbbá külföldi lektorok és vendégek. Összesen 138 fő részvételével.

 

3. szakasz: Diagnosztikai központ létrehozása a Ladcei szakiskola területén. Ennek keretében létrehoztunk egy olyan helységet, amely fel lett szerelve a szükséges berendezéssekkel / dolgozóasztalok, székek, számítógépek, fénymásoló, a teszteléshez és a diagnosztikához szükséges anyagok stb. /

 

4. szakasz: A projekt bemutatása speciális általános iskoláknak, általános iskoláknak, diákoknak, szülőknek.     A célcsoport megszólítása – ezen részfolyamaton belül egy szakmai találkozó lebonyolítása / szeminárium 2006.10.24 /, amelynek célja a projekt céljának, tartalmának, bemutatása volt, a pedagógiai és szülői nyilvánosság számára. A projektben hét speciális általános iskolával és kettő általános iskolával működtünk közre.

 

5. szakasz: A projekt publicitása: e szakasz fő célja volt a projekt felhasználhatóságáról információkat nyújtani a széles nyilvánosság, illetve közvélemény számára. Ez a feladat a projekt egész időtartamán keresztül lett végrehajtva. Információs röpiratok, brosúrák, publikációk, publicitás a helyi sajtóban, regionális újságokban és elektronikus médiában, iskolákban, konferenciákon stb.

 

6. szakasz: A résztvevők monitorizálása, szükségleteik és igényeik elemzése – a résztvevők monitorizálásán keresztül megállapítottuk hány végzős nyolcadikos és kilencedikes diák fog bekapcsolódni a diagnosztikába. Kérdőíveket készítettünk a diákok és pedagógusok számára, amelyek a projekten belül szükséges dolgok és elvárások megállapítását célozták.

 

7. szakasz: Speciális általános és szellemi fogyatékos általános iskolába integrált végzős diákok tesztelése és diagnosztizálása - amely a motorikus képességek, a munka készség és a szociális kompetenciák megalapítására szolgált.  A motorikus képességek és a munka készség szintjének megalapításán kívül, az elért eredmények is befolyásolták a döntést, amely meghatározta, hogy a diákok felvételt nyerhetnek-e az általuk kiválasztott szakra. A projekt első évében 77 diákot diagnosztizáltunk. A  második év folyamán 75 diák lett tesztelve, illetve diagnosztizálva.

 

8. szakasz: Konferencia - speciális általános iskolák, általános iskolák és a Szakiskolák szövetségének tájékoztatása a diákok teszteredményeivel kapcsolatban.  Az első konferencia realizálása 2007. július 10-én volt a Ladcei szakiskolában. A konferencián 41 személy vett részt, ebből két külföldi lektor.

A második konferencia a második tesztelést követően valósult meg, a projekt második éve után, 2008. szeptember 25–én.  A nemzetközi konferencián 48 személy vett részt.

 

9. szakasz: A projekt befejezése, kilépési analízis, a projekt összefoglaló kiértékelése.

A projektet nagy érdeklődés övezte a pedagógusok körében, aminek bizonyítéka a konferenciákon résztvevő személyek magas száma.

  • A projekt időtartama: 25 hónap. (2006.08.01-től 2008.09.30-ig).
  • A publikációk száma:   5 db.
  • A növendékek száma:152 fő. Ennyi diák lett tesztelve a projekt első évi (75), és második évi (77) megvalósítása során.
  • A projektben 15 közvetlen szakember, továbbá két külföldi lektor vett részt.
  • Az alapított diagnosztikai centrum száma: 1 db.
  • Konferenciák a projekt témájával kapcsolatban: 3
  • A konferencián résztvevők száma: a projekt - egész időtartama alatt- szervezett konferenciákon összesen 227 vendég vett részt, ami azt bizonyítja, hogy a HAMET2 program igen sok érdeklődőt vonzott.
  • Kérdőívek száma: 1 diákoknak , 1 tanároknak
  • Kitöltött kérdőívek száma: Feldolgoztunk és statisztikailag kiértékeltünk 202 diák kérdőívet, továbbá 46 pedagógiai alkalmazott kérdőívét is.

Tesztfeladatok, kiértékelés: (képes bemutató)

  • Mértékek, szögek,  metszéspontok
  • Csavarok
  • Szalvéta
  • Cérna behúzás
  • Regiszter
  • Adatok betöltése a számítógépbe
  • Karika – szimmetria és széthelyezés
  • CNC
  • Drót hajlítás
  • Vonal rajzolás, tükör kép
  • Vágás, kifestés
  • Varró gép
  • Vizszintező
  • Halacska reszelése

 

Baja, 2009. október 20-22.

 
Keresés
Regisztrált felhasználóink
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa14
mod_vvisit_counterTegnap18
mod_vvisit_counterEzen a héten32
mod_vvisit_counterElőző héten73
mod_vvisit_counterEbben a hónapban227
mod_vvisit_counterElőző hónapban364
mod_vvisit_counterÖsszesen133418

Most néz minket: 1
IP: 54.90.237.148
,
2018. jan. 23.
Bejelentkező űrlap



Google fordítás